Lincoln MKC Forum banner
21 - 40 of 48 Posts
Ik kan bevestigen dat de nieuwe module mijn probleem heeft opgelost. Dit was een nieuwere - AK-versie van de module, de mijne was ouder "EJ7T-14B673-AH". Omdat de module uit een nieuwere MKC kwam, hoefde ik de AS-Built niet opnieuw te flashen (ik had ook geen FORScan back-up). Alles werkte nu perfect, maar er was een nieuwere configuratie/software voor de module in FORSCAN. Dus maakte ik een back-up van de AS-Built en flashte deze opnieuw. Daarna heb ik de AS-Built opnieuw geschreven. Alles is goed. De auto rijdt als een kampioen. Geen lawaai meer, geen batterijprobleem. Ik heb de BSM-module gereset, omdat ik in een andere thread heb geleerd dat dit moet gebeuren na een batterijvervanging, omdat de door de software toegestane batterijlading opzettelijk in de loop der tijd wordt verminderd. Ik weet dat dit niet is gereset door FORD of mij bij de laatste 2 batterijwissels.

Oké jongens/meisjes, ik heb een paar maanden geleden een 2015 MKC opgehaald voor mijn vrouw, ter vervanging van een 2002 Durango. Ik rijd mijn auto's tot de wielen eraf vallen, dan zet ik ze er weer op en rijd ik nog wat verder. Onnodig te zeggen dat we allebei van de MKC houden, maar we beginnen wat problemen te zien.
1. Geen start, accu is goed. De accu 20 seconden losgekoppeld, weer aangesloten, startte meteen. Is niet meer gebeurd, maar nu heb ik een 10 mm sleutel bij me.
2. Achterklep maakt het drievoudige klikgeluid.
3. Accu loopt binnen 24 uur leeg.
Ik heb de volledige PDF-servicemanual online gekregen voor ongeveer $25, 14.000 pagina's, dus wees voorbereid om te lezen, nee, ik zal het niet met je delen/sturen. Ik zal kijken of ik de link kan vinden als iemand geïnteresseerd is.
Met Forscan en de OBDLink EX-adapter (amazon) merkte ik als eerste dat in de BCM de acculading op 85% stond, misschien is dit om de ongelooflijk korte levensduur van de MKC-accu te verlengen, NIET WERKT FORD!. Ik heb de mijne op 100% gezet, loste het probleem van de accu-ontlading niet op. Meer hierover later onder een andere kop.

Het geluid van de achterklep maakte me gek en ik dacht dat het bijdroeg aan de lege accu. Met Forscan heb ik de RGTM-test uitgevoerd en geen probleem gevonden. De achtervergrendeling uit het voertuig gehaald, alle 5 schakelaars in de vergrendeling gecontroleerd, ze leken in orde te zijn. Vergrendeling terug in het voertuig geplaatst. Het klikken, of dun-dun-dun geluid is de vergrendeling die zijn bewegingen maakt, wanneer je de achterklep sluit, detecteert de vergrendeling de eerste vergrendelingspositie, dan trekt de cinchmotor de klep helemaal dicht, dan gaat de motor terug naar een neutrale positie. In een werkend voertuig beweegt de cinchmotor bij het openen van een klep de andere kant op en maakt de vergrendeling los, dan gaat de liftarmmotor aan en opent de klep. De voeding/massa naar de RGTM gecontroleerd, alles oké.
Ik ben een elektronicaman, dus ik moest de RGTM zelf uit elkaar halen om te zoeken naar open soldeerverbindingen of andere problemen. Ik heb geen duidelijke problemen gevonden, maar ik merkte wel dat de achterlichten niet werken zonder de module geïnstalleerd. Dit komt omdat Ford de achterlichten uitschakelt wanneer de klep wordt geopend, ik weet niet zeker waarom, misschien wilden de ingenieurs van Ford geen vogels verblinden of zoiets. Mooi ontwerp jongens, echt een domme manier om dit te doen. Hoe dan ook, tijdens het rondneuzen in de RGTM moet ik het over de rand hebben geduwd. Toen ik hem opnieuw installeerde, kon hij niet meer met Forscan praten, maar hé, mijn achterlichten werkten weer. Trouwens, ik heb de binnenpanelen van het voertuig gehaald om toegang te hebben tot de RGTM en de vergrendeling, nadat ik de module volledig had vernietigd, werkte de ontgrendelingsknop achter niet meer. Ik heb een nieuwe module besteld en geïnstalleerd.
Het cinch-neutraal geluid van de vergrendeling is nu verdwenen, ik kan de achterklep openen met de achterknop en Forscan kan de module vinden. Ik krijg een RGTM-fout van U201A:55-8A, RGTM niet geconfigureerd. Ik zie geen opties in Forscan om de initiële PMI (Programmable Module Insertion) of herprogrammering uit te voeren. Voor mij heeft het vervangen van de RGTM-module een deel van mijn probleem opgelost, ik weet zeker dat als ik de RGTM kan herprogrammeren, de rest van het achterklepsysteem zou werken. Sorry dat ik een boek heb geschreven, laten we dit RGTM-probleem oplossen!
Als je naar de asbuilt van die module gaat, laat het dan iets zien? Zo ja, probeer dan gewoon over zichzelf te "schrijven". Als je niets hebt, dan moet je een AB-bestand ophalen en laden en schrijven.

Als je naar de asbuilt voor die module gaat, staat er dan iets? Zo ja, probeer dan gewoon over zichzelf te "schrijven". Als je daar niets hebt, dan moet je een AB-bestand ophalen en laden en schrijven.
Bedankt voor de info. In de configuratie en programmering heb ik geen opties voor programmeren. Ik gebruik Forscan 2.3.38, ik kan 2.4.x nergens vinden. Ik heb het AB-bestand van Ford.

Aangezien u een nieuwe achterklepmodule heeft, moet u de PMI uitvoeren. Om dat te doen, gaat u naar moduleprogrammering, als build voor rgtm, laadt u de fabrieksgegevens en schrijft u.

Bedankt voor de info. In de configuratie en programmering heb ik geen opties voor programmering. Ik gebruik Forscan 2.3.38, ik kan 2.4.x nergens vinden. Ik heb het AB-bestand van Ford.
Je hebt 2.4 hier niet voor nodig, je kunt veel dingen kapot maken met 2.4. Ik zou bij 2.3 blijven, tenzij je redelijk goed bent met Forscan

Bedankt, ik zal het proberen met 2.3 en kijken waar ik uitkom.
Forscan 2.3.38 zou de RGTM niet detecteren voor programmering. Ik heb een versie van 2.4.3 gevonden, heb een uitgebreide licentie, het identificeert de RGTM in de configuratie en programmering, toont geen as built info. Leest de module info. Als ik de To Program op Available laat staan, gebeurt er niets. Als ik naar Custom ga, vond de Secondary Boot Loader een bestand op het web (hetzelfde als de huidige) Strategy en EUC Config/Base Config blijven leeg, bij het opnieuw indrukken van Download verschijnt een pop-up met de melding "Alle benodigde bestanden zijn beschikbaar, niets te downloaden".

Forscan 2.3.38 zou de RGTM niet detecteren voor programmering. Heb een versie 2.4.3 gevonden, heb een uitgebreide licentie, het identificeert de RGTM in de configuratie en programmering, toont geen as-built info. Leest de module info. Als ik de To Program op Available laat staan, gebeurt er niets. Als ik naar Custom ga, vond de Secondary Boot Loader een bestand op het web (hetzelfde als de huidige) Strategy en EUC Config/Base Config blijven leeg, bij het opnieuw indrukken van Download verschijnt een pop-up met de melding "Alle benodigde bestanden zijn beschikbaar, niets te downloaden".
Weet niet zeker waarom ik de As Built data niet zie?

Forscan 2.3.38 zou de RGTM niet detecteren voor programmering. Heb een versie van 2.4.3 gevonden, heb een uitgebreide licentie, het identificeert de RGTM in de configuratie en programmering, toont geen as-built info. Leest de module info. Als ik de Te Programmeren op Beschikbaar laat staan, gebeurt er niets. Als ik naar Aangepast ga, vond de Secondary Boot Loader een bestand op het web (hetzelfde als de huidige). Strategie en EUC Config/Base Config blijven leeg, bij het opnieuw indrukken van Download verschijnt een pop-up met de melding "Alle benodigde bestanden zijn beschikbaar, niets te downloaden".
Ja, blijf uit de buurt van die sectie, je zit in de firmware-update, daar is het gemakkelijk om dingen te breken in de nieuwe 2.4.

Een andere meneer had hier een probleem met de communicatie met zijn rgtm, we ontdekten dat hij geen spanning vertoonde, hij kocht de rgtm van mijn onderdelenauto en dat loste zijn probleem op. Laten we eerst en vooral ervoor zorgen dat u in de juiste sectie werkt.

Open configuratie en programmering, zoek onze GTM, u zou twee of drie opties moeten hebben, namelijk moduleconfiguratie, firmware-update, moduleconfiguratie als gebouwd formaat, laat firmware-update met rust. U wilt klikken op moduleconfiguratie als gebouwd formaat.

Ik heb vandaag een nieuwe DDM in de auto van mijn vrouw geplaatst om een probleem op te lossen dat ik heb. Ik heb een video gemaakt waarin ik laat zien hoe je een PMI uitvoert, maar de video bleek niet zo nuttig te zijn. Ik heb een screenshot bijgevoegd om te laten zien hoe het eruit zou moeten zien. Probeer dezelfde sectie te vinden die ik heb gevonden, natuurlijk rgtm in plaats van DDM
Image

copbait, uw Radio Transceiver Module (RTM) toont geen (AS BUILT-formaat). Dit is precies wat ik krijg met mijn RGTM, ik denk dat ik geen andere keuze heb dan de module opnieuw te programmeren. Ik heb de voeding/aarde en alle bedrading tussen de RGTM en de vergrendeling gecontroleerd, alles is in orde. Voordat ik de nieuwe RGTM installeerde, herkende deze de module helemaal niet. Nu ziet hij de RGTM, maar geeft hij een configuratiefout.

Oké, laat me het even dubbel checken, ik ging ervan uit dat er configureerbare programmering was voor de trunk-module. Ik zal hem in mijn Lincoln steken en kijken wat ik krijg.

Oké, mijn excuses, u heeft gelijk, er is geen AS BUILT voor deze module. Ik vraag me af of Forscan vergeten is om deze informatie terug te zetten in de nieuwste versies of niet. Ik heb 4 versies teruggezocht en het niet gevonden. Ik denk dat uw beste optie is om Forscan te vragen dit aan de volgende update toe te voegen. Ze zijn geweldig en erg behulpzaam als ik hen om hulp heb gevraagd.

copbait, U hoeft zich niet te verontschuldigen, bedankt voor het proberen. Ik heb jarenlang aan auto's gewerkt, deze MKC is verreweg het meest geëlektrificeerde voertuig dat ik heb gehad. Ik zal het aan FORScan presenteren en blijven proberen.

Achterklep is GEREPAREERD! Update..... Korte versie.... De achterklep van de MKC van mijn vrouw maakte het cinch-uncinch-neutraal geluid en we hadden om de paar dagen het probleem met een lege batterij. De achterklepafdekkingen verwijderd om toegang te krijgen tot de achterklepsluiting. Alle uitgangen van de sluiting gecontroleerd, geen probleem gevonden. Tijdens het oplossen van het probleem overleed de RGTM volledig. FORScan vond de module niet en geen van de knoppen maakte de sluiting los.
Ik kocht een nieuwe RGTM, installeerde deze en programmeerde deze met FORScan.
Dit bracht de knoppen, de afstandsbediening en de handsfree bediening weer tot leven, maar de liftmotor werkte niet. Het probleem met de lege batterij verdween.
De volgende twee maanden doorgebracht in temperaturen van -25 graden Celsius met het oplossen van problemen met de bedrading, de liftmotor en de anti-knelsensoren. Alles getest OK. Vrouw werd het zat dat ik aan haar auto werkte en we hadden een laaaange discussie over het naar de dealer brengen om het te laten repareren. De dealer herprogrammeerde de RGTM en besteedde 2 uur à $140/uur om me te vertellen dat de sluiting het probleem was. Ik dacht van niet, maar ik plaatste toch een nieuwe sluiting, wat het probleem niet oploste. Kreeg een andere RGTM van een bergingsvoertuig en in minder dan 5 minuten werkte de achterklep.
Lessen geleerd: 1, Alleen omdat het nieuw is, wil niet zeggen dat het werkt. 2, Blijf uit de buurt van de dealers!
Onbedoeld neveneffect: Vrouw denkt dat ik weer een God ben met auto's.... :)

Goedemorgen allemaal! Bedankt voor deze geweldige thread, de MKC van mijn vrouw uit 2015 maakt al een tijdje het cyclische geluid. We hebben hem een tijdje geleden naar de dealer gebracht en ze gaven ons een of andere BS "niet in staat om te recreëren" excuus. Nu is de garantie verlopen, dus ik ben op mezelf aangewezen.

Het klinkt alsof jullie allemaal een succesvolle reparatie hebben gehad met het vervangen van de RTGM en mogelijk het opnieuw flashen van de software. Omdat ik hier nieuw in ben, hoop ik dat jullie me kunnen ondersteunen bij mijn reparatie. Ik heb deze thread gelezen en deze geweldige video's hieronder gevonden. Het lijkt erop dat ik voorlopig F8 moet trekken om er zeker van te zijn dat ik geen batterij leegtrek, een EJ7Z-14B291-H moet kopen en het dan zelf opnieuw moet flashen of naar de dealer moet brengen voor een reflash.

Twee vragen:
1) In de opmerkingen hierboven verwijst MagnumPI naar PN: EJ7T-14B673-AK. Ik begrijp dat deze PN voor de elektrische achterklep is. Omdat ik een handmatige klep heb, zou ik de "H" nodig moeten hebben.
2) Omdat ik nog nooit Forscan heb gebruikt, kan ik het dan beter laten doen en om een reflash vragen, of het zelf doen?

Diagnose:

Reparatie:

Ik zal niet in staat zijn om veel van uw vragen te beantwoorden, maar ik kan de vraag over de reflash beantwoorden. Momenteel moet u speciale toestemming van forscan krijgen om de download van de software toe te staan die opnieuw flashen mogelijk maakt, omdat zoveel mensen hun modules volledig hebben gebrickt en u een goed begrip van de werking ervan nodig heeft. Momenteel, als u nog nooit met forscan hebt gewerkt, zou ik aanraden om de dealer daarvoor te betalen. Ter informatie: 2.3.* zal niet opnieuw flashen, 2.4.* zal flashen.

Ik heb ook gehoord dat als u de dealer de nieuwste software in de ene module laat flashen, de computer een volledige flash van alle modules vereist, dus u zult elke module in het systeem updaten als dat waar is.

• Like
Reactions: Carl Jeppson
Ik heb eindelijk de oplossing hiervoor gevonden op mijn MKC, ik had dat gekke geluid dat van de RGTM kwam en ik heb alles geprobeerd wat ik in dit bericht kon zien voordat ik een nieuwe module bestelde, dus.... of ik probeerde froscan 2.3.4 en ik vond in deze versie dat je echt iets kunt doen, maar probeerde het te resetten. werkte niet... oplossing, Forscan 2.4.5 bètaversie gedownload en OBDlink Ex gebruikt en waarmee je meer opties kunt doen..... de firmware van de module bijgewerkt naar EJ7T-14B673-AM en Boooom, WERKT geen lawaai meer, RGTM werkt voorlopig goed. Doe dit op eigen risico :)

21 - 40 of 48 Posts